Advanced search Advanced search
Rynek Sztuki star_border

219 Art Auction

dashboard
Number of lots
127
event
Date
18/09/2021, 12:00 CEST/Warsaw
show_chart
Estimations
375 300 - 565 700 PLN
gavel
Prices realized
Lots bidding

Bids can be placed on selected lots which have been previously submitted only. To submit a lot you need to click SUBMIT FOR AUCTION button next to it

Buyer's premium
18.00%
OneBid does not charge additional fees for the bidding.
Bid increments
  1
  > 50
  500
  > 50
  1 000
  > 100
  2 000
  > 200
  5 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
  20 000
  > 2 000
  50 000
  > 5 000
 
Terms and Conditions

Regulamin Domu Aukcyjnego Rynek Sztuki Sp. z o.o.

 

Postanowienia ogólne

 

1. Właścicielem Galerii i Domu Aukcyjnego (DA) używających nazwy „Rynek Sztuki” jest firma Rynek Sztuki sp. z o.o., REGON 470511222, NIP 725-001-33-84, KRS 0000202940, z siedzibą w Łodzi, adres: 90-266 Łódź, ul. Wschodnia 69, tel. 42 630 4779, strona internetowa  - www.ryneksztuki.eu.

2. Korespondencja dotycząca funkcjonowania firmy, galerii i przeprowadzanych aukcji, powinna być kierowana na adres: Rynek Sztuki sp. z o.o., ul. Wschodnia 69, 90-266 Łódź, zaś w przypadku korespondencji e-mail na adres: [email protected].

3. Znak firmowy i nazwa własna Rynek Sztuki są zastrzeżone patentem nr 173301.

4. Obiekty oferowane przez firmę Rynek Sztuki sp. z o.o. można kupować w galeriach mieszczących się w Łodzi przy ul. Wschodniej 69, na aukcjach publicznych organizowanych tamże oraz przez sklep internetowy korzystając ze strony www.ryneksztuki.eu.

5. Oferowane do sprzedaży w Galerii i DA obiekty zostały zbadane przez współpracujących z firmą ekspertów zgodnie z ich wiedzą i doświadczeniem, a opisy obiektów zamieszczane w ofercie Galerii i Domu Aukcyjnego są zgodne ze stanem faktycznym.

6. Klient dokonujący zakupu otrzymuje jako potwierdzenie zawarcia transakcji paragon z kasy fiskalnej, a na życzenie wystawiana jest faktura VAT-Marża. W celu jej otrzymania należy o tym poinformować w momencie zawierania transakcji i podać dane do faktury: pełna nazwa firmy (lub imię, nazwisko i adres zamieszkania w przypadku osoby fizycznej) i NIP.

7. Reklamacje należy składać pod adres jak w p.2. Klientom kupującym poza galerią (przez telefon lub internet) przysługuje 14 dniowy termin odstąpienia od umowy, liczony od daty otrzymania towaru, nie dotyczy to zakupów na aukcjach (D.U. z dn.24.06.2014, poz.827, Art.38, p.11). Po tym terminie przysługuje Kupującemu prawo rękojmi zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta (D.U. z dn.24.06.2014, poz.827). Reklamowany towar należy odesłać przesyłką pocztową na własny koszt.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni liczonym od dnia zwrotu obiektu.

8. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. nie udziela żadnych informacji zarówno o Klientach jak i Nabywcach bez uprzedniego wyrażenia przez nich zgody. Informacje przekazywane przez osoby deponujące działa sztuki do sprzedaży komisowej jak i kupujące maja charakter poufny i są przechowywane zgodnie z obowiązującymi zasadami ochrony danych osobowych.

9. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. jest podmiotem upoważnionym do wystawiania właściwych dokumentów, tj. oceny i wyceny, umożliwiających wywóz dzieł sztuki poza granice Polski i UE. Dla osób kupujących obiekty w Galerii lub na aukcjach organizowanych przez firmę ww. dokumenty wystawiane są bezpłatnie. Ich okres ważności wynosi 3 miesiące.

10. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. jest zobowiązana do zbierania danych osobowych (miejsce zamieszkania i cechy identyfikacyjne dokumentu tożsamości) klientów dokonujących zakupów obiektów w cenie powyżej 10.000 Euro i płacących gotówką (Dz.U. 2018, poz. 723) oraz w przypadku zakupu zabytków o wartości powyżej 10.000 PLN (imię i nazwisko oraz PESEL w przypadku osoby fizycznej; Dz.U. z 4.12.2017 r. poz. 2249). Powyższe dane gromadzone są w Księdze Ewidencyjnej Zabytków Przyjętych lub Oferowanych do Zbycia i Wydanych Ekspertyzach obowiązującej od 2017 roku (Dz.U. jw.).

11. Firma Rynek Sztuki sp. z o.o. stosuje standardy ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000).



 REGULAMINY AUKCJI 

 

I. Postanowienia wstępne

 

1. Organizatorem aukcji jest firma Rynek Sztuki sp. z o.o. (DA).

2. Aukcje odbywają się w terminach podanych w harmonogramie, dostępnym na stronie www.ryneksztuki.eu. Przedmiotem aukcji są obiekty będące własnością DA lub powierzone mu przez komitentów. Zgodnie z ich oświadczeniami są one wolne od wad prawnych i ograniczeń prawno-rzeczowych.

3. Aukcja prowadzona jest zgodnie z polskimi przepisami. Prowadzący aukcję, zwany aukcjonerem ma prawo do wycofania obiektu z licytacji bez podania przyczyn, decyduje o wysokości ceny wywoławczej i postąpieniu (przebiciu) w czasie licytacji. 

4. Szacunkową, rynkową wartość obiektów wystawionych na licytację określa podana w ofercie estymacja, w formie przedziału cenowego. Obiekt może posiadać cenę gwarancyjną (utajnioną), której przekroczenie w czasie licytacji skutkuje zawarciem transakcji. Jeżeli cena gwarancyjna nie zostanie przekroczona aukcjoner podaje najniższą możliwa kwotę, za którą obiekt można nabyć. Jeżeli zostanie zaakceptowana transakcja jest zawarta, jeżeli nie obiekt uważany jest za niesprzedany. Licytacja może rozpoczynać się od ceny wywoławczej, która może być niższa niż cena gwarancyjna i za którą nie można kupić obiektu.

5. DA zapewnia, że oferowane na aukcji obiekty zostały zbadane przez współpracujących z nim ekspertów zgodnie z ich wiedzą i doświadczeniem oraz, że opisy obiektów są zgodne ze stanem faktycznym. Na życzenie klienta do zakupionych obiektów dołączany jest atest potwierdzający jego oryginalność wystawiany przez eksperta zajmującego się daną kategorią sztuki (malarstwo, grafika i rzemiosło artystyczne). Atesty dołączane do zakupionych obiektów wydawane są bezpłatnie. Firma, zarówno w przypadku sprzedaży aukcyjnych jak i przez galerie, udziela 5 letniej gwarancji na zgodność obiektu z opisem w ofercie.  

 

II. Warunki zakupu dzieła sztuki w Domu Aukcyjnym podczas aukcji

 

1. Nabywca może zapoznać się z ofertą prezentowaną w siedzibie DA co najmniej pięć dni przed aukcją. Jest ona także dostępna na stronie DA - www.ryneksztuki.eu i ewentualnie stronach firm współpracujących jak www.artinfo.pl, www.artprice.com i www.onebid.pl.

2. Wstęp na aukcje jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium.

3. Wartość obiektu w ofercie aukcyjnej określona jest przez estymację (podaną w przedziale od dolnej do górnej granicy, w PLN). Obiekt może posiadać cenę gwarancyjną a jej wysokość jest informacją poufną, znaną tylko pracownikom DA.

4. Licytacja rozpoczyna się od ceny wywoławczej i prowadzona jest w górę. Chęć zakupu dzieła należy zgłosić poprzez podniesienie ręki albo danie innego, widocznego znaku aukcjonerowi lub przesłanie zgłoszenia internetem.
W aukcji można brać udział także telefonicznie lub przez internet za pośrednictwem portali onebid.pl i artinfo.pl. Firma nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne powodujące brak połącznia telefonicznego lub internetowego w czasie licytacji.

5. W przypadku licytacji najwyższa oferta cenowa zgłoszona przez Nabywcę powtarzana jest trzykrotnie, a następnie uderzenie młotka ogłasza zawarcie transakcji. Od tej chwili Nabywca zobowiązany jest do wykupienia dzieła. W przypadku ofert równorzędnych pierwszeństwo ma ta złożona przez osobę obecną na sali aukcyjnej.

6. Po zakończeniu aukcji istnieje możliwość zgłaszania ofert zakupu na obiekty niesprzedane, ale aukcjoner rozpatruje tylko te powyżej minimalnej kwoty estymacji.

7. Do każdej wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 18% obejmująca należność z tytułu praw autorskich - droit de suite. Podatek VAT liczony od marży jest wliczony w ww. prowizję i co za tym idzie nie jest doliczany do wylicytowanej kwoty odrębnie. Dzieło uważa się za sprzedane po wpłaceniu całej należnej kwoty do kasy lub na konto firmy.
Wykupienie dzieła następuje po aukcji, najdalej siedem dni po jej zakończeniu. Płatności można dokonać gotówką, kartą płatniczą lub przelewem. W ostatnim przypadku odbiór dzieła następuje po wpłynięciu należności na konto DA. Możliwe jest też wpłacenie 10% zadatku, wtedy Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia pozostałej należności w terminie 7 dni od jego otrzymania przez DA lub innym, ustalonym przez strony. W tym czasie dzieło pozostaje w depozycie DA. Nieodebranie dzieła w ww. terminie oznacza przepadek zadatku i ponowne skierowanie go do sprzedaży.

8. Na życzenie Nabywcy DA wystawia bezpłatnie dokument potwierdzający nabycie dzieła (Potwierdzenie Zakupu) lub atest potwierdzający autentyczność. Klient może też zamówić pisemną opinię u eksperta. Jej koszt wynosi na ogół 2,5% wartości dzieła, jednak nie mniej niż 500 zł (do uzgodnienia z właściwym ekspertem).

9. Nabywcy przysługuje 14 dniowy termin reklamacji liczony od dnia dostarczenia towaru. Reklamacje można składać listownie na adres: Rynek Sztuki sp. z o.o., ul. Wschodnia 69, 90-266 Łódź, lub e-mail: [email protected]. W tym czasie możliwe jest zwrócenie dzieła i zwrot pieniędzy, ale jedynie pod warunkiem udowodnienia, że atrybucja dokonana przez eksperta DA jest błędna.

10. DA nie ponosi odpowiedzialności za stan prawny i fizyczne wady ukryte dzieł sztuki.

11. DA zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji bez podania przyczyn.

12. W przypadku dzieł wylicytowanych i zapłaconych a nieodebranych w ustalonym przez strony terminie DA nalicza opłatę za magazynowanie w wysokości 1 PLN dziennie.

13. Zgodnie z obowiązującym prawem Klientom kupującym na aukcji publicznej nie przysługuje 14 dniowy termin odstąpienia od umowy (D.U. z dn.24.06.2014, poz.827, Art.38, p.11).

14. W przypadku zakupu dzieł sztuki o większych gabarytach istnieje możliwości dostarczenia ich do Klienta. Na terenie aglomeracji łódzkiej usługa jest bezpłatna.

15. Dzieła sztuki zakupione przez klientów spoza Łodzi przez telefon lub internet są im wysyłane przesyłkami kurierskimi na koszt DA (przy zakupach powyżej 1000 PLN i wysyłce w obrębie Rzeczpospolitej).

 

III. Warunki zakupu dzieła w Domu Aukcyjnym Rynek Sztuki podczas Aukcji Promocyjnych

 

1. Nabywca może zapoznać się z ofertą prezentowaną w Domu Aukcyjnym (DA) co najmniej pięć dni przed aukcją.

2. Wstęp na aukcje jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium. Osoby zainteresowane udziałem w aukcji proszone są przed licytacją o dokonanie rejestracji i pobranie numerów identyfikacyjnych.

3. Jeżeli aukcjoner nie podał inaczej cenę przedstawioną w ofercie aukcyjnej należy traktować jako wywoławczą i odpowiadającą cenie gwarancyjnej. W praktyce oznacza to, że dzieło można nabyć za cenę wywoławczą plus opłata DA wynosząca 18% (zawiera podatek VAT).

4. Obiekty licytowane są zgodnie z kolejnością w ofercie. Oferta cenowa zgłoszona przez Nabywcę powtarzana jest trzykrotnie, a następnie uderzenie młotka ogłasza zawarcie transakcji. Od tej chwili Nabywca zobowiązany jest do wykupienia dzieła.
W aukcji można brać udział także telefonicznie lub przez internet za pośrednictwem portali, z którymi współpracuje Rynek Sztuki. Firma nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne powodujące brak połącznia telefonicznego lub internetowego w czasie licytacji.

5. Do każdej wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 18%. Wykupienie dzieła następuje po aukcji, w formie zapłaty gotówką, kartą płatniczą lub przelewem. W ostatnim przypadku odbiór dzieła następuje po wpłynięciu należności na konto DA. Możliwe jest też wpłacenie 10% zadatku, wtedy Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia pozostałej należności w terminie 7 dni lub innym ustalonym przez strony. W tym czasie dzieło pozostaje w depozycie DA. Dzieło uważa się za sprzedane po wpłaceniu całej należności do kasy lub na konto DA.
Nieodebranie dzieła w ustalonym terminie oznacza przepadek zadatku i ponowne skierowanie obiektu do sprzedaży.

6. DA nie ponosi odpowiedzialności za stan prawny i fizyczne wady ukryte dzieła sztuki.

7. DA zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z licytacji bez podania przyczyn.

8. DA nie udziela żadnych informacji zarówno o Klientach jak i Nabywcach bez uprzedniego wyrażenia przez nich zgody.

9. W przypadku dzieł wylicytowanych i zapłaconych a nieodebranych w ustalonym terminie DA nalicza opłatę za magazynowanie w wysokości 1 PLN dziennie.

10. W przypadku dzieł wylicytowanych i niezapłaconych w ustalonym terminie, w przypadku nieskutecznych wezwań do zapłaty, DA zastrzega sobie możliwość dochodzenia realizacji transakcji na drodze prawnej, poprzez reprezentującą jego interesy kancelarię prawniczą. Koszty egzekucji należności obciążają Klienta. Informacja o zaległościach może też zostać umieszczona w Krajowym Rejestrze Długów.

11. W przypadku zakupu dzieł sztuki o większych gabarytach istnieje możliwości dostarczenia ich do Klienta. Na terenie aglomeracji łódzkiej usługa jest bezpłatna.


See more expand_more

keyboard_arrow_up